Вече не можем дори да се засмеем на тази статистика, защото тя е резултат от дейността на човека, който иска да бъде министър-председател. На вчерашното заседание на Столичния общински съвет:
На общинските съветници така и не бе представен детайлен отчет на изпълнение от бюджета за 2008 г. Единственото, което стана ясно бе, че администрацията е усвоила едва 22 процента от парите за ремонт на улици, 28 % от парите за монтиране на ново осветление и малко над 30 процента от заложените за ремонт на социални домове, тротоари и паркове...
...За да не се достига до големи неусвоени суми, средствата от перата за улици, паркове и социални услуги са прехвърлени основно към проекта за строеж на метрото. Чрез този трик Столична община декларира едва 24 млн. неусвоени лева. Тези, както и другите неусвоени пари, ще понесат удара на инфлацията за 2008 и 2009 г.
...
Инвестиционната програма на общината е в размер на 295 млн.лв. - намаление с близо 50 млн. лв. спрямо предходния бюджетен период. Това е индиректно признание, че общинската администрация изпитва огромни затруднения при осъществяването на инвестиционните си проекти...
...Отделени са и 27 млн.лв. за ремонт на улици, но и тези пари са под въпрос, защото през миналата година бяха отделени 33 милиона, а усвоени едва 1/5 от тях.
Какво разбираме от тези данни?
1. Че Бойко Борисов не може да се справи с един бюджет в размер на около 900 млн.лева, а иска да бъде разпределител на още по-голям бюджет "взимат ни един милиард, а ни връщат само половината" като кмет.
2. Че Бойко и "експертите" му не могат да си оправят една елементарна инвестиционна програма, а искат да управляват бюджета на страната, в размер на над 50 млрд. лева.
3. Че сме избрали за кмет един некомпетентен човек, който иска да му гласуваме доверие да управлява с пълно мнозинство и в Парламента.
4. Че не бива да забравяме - това е бюджет, съставен в Общинския съвет, в който ГЕРБ има мнозинство!
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Защо е създаден този блог
Прочетете повече за Бойко Борисов тук. Някои от неговите официално регистрирани в "Държавен вестник" съдружници: Румен Николов ("Пашата"), член на СД на "Интербулпред" АД; Алексей Петров, съдружник в "Будоинвест" ООД, съучредител и член на управителните тела на застрахователните дружества "Аполо и Болкан", ЗК "Спартак" и ЗКА "Левски Спартак"; убитият Тодор Толев, съдружник в Ти Би Ай - 97"...
Кои сме ние
Някои от авторите в този блог са избрали да публикуват материали с имената си, а други - с псевдоними. Към 15-и август 2007 г. тук пишат 6 души. През 2014 г. съставът ни намаля - някои са в чужбина, други се отказаха, но ние търсим автори (вижте горе вдясно).
2 коментара:
За каква дейност може да говорим?
Дупки зейнаха на столичния бул. „Брюксел”
18 януари 2009 | 12:59 | Агенция "Фокус"
София. Дупки зейнаха на столичния булевард „Брюксел” след затоплянето на времето и топенето на снега. Проверка на Агенция “Фокус” установи, че булевардът, по който идват гости на страната от чужбина, е осеян с неравности. В платното, което води от аеропорта към бул. „Цариградско шосе” има четири дупки, а крайната дясна лента на платното е запълнена наполовина с вода от топящия се сняг. В посока към летището булевардът, който е с дължина 3,2 км от табелката, указваща началото му, до кръстовището преди аерогарата, има четири малки и една по-голяма дупка, която се намира в крайната дясна лента (на снимката). Тази лента също е осеяна с локви.
Агенция “Фокус” припомня:
През месец юли 2008 г. Столична община обявява обществена поръчка за пълен инженеринг (проектиране и строителство) на булевард „Брюксел” от кръстовището с бул. „Цариградско шосе” до летище София, включително мостовото съоръжение. Срокът за изпълнение на поръчката е 14 месеца. Кандидатите трябва да внесат гаранция за участие в размер на 135 хил. лева.
Общата стойност на реконструкцията е 15 млн. лева. Столична община кандидатства за финансиране на строителството на пътя по Оперативна програма „Регионално развитие”.
От участниците в процедурата се изисква да са проектирали поне пет обекта и да са изградили също толкова мостови съоръжения. Фирмата трябва да има оборот от проектиране на пътни обекти и мостови съоръжения не по-малко от 1 млн. лева, а оборотът от изпълнение на строително-монтажни работи в пътното строителство да не бъде по-малко от 10 млн. лева на година.
Техническо изследване на мостовите съоръжения, както и на бул.”Брюксел” се извършва от специалисти в областта на мостовите конструкции от Университета по архитектура, строителство и геодезия. Идеен проект за реконструкцията на бул. „Брюксел” е разработен от фирма „Мист проект” с ръководител инж. Климент Вълчев.
Резултатите от проучването на бул. „Брюксел” показват, че по време на направения през 2004 г. ремонт не е извършена цялостна рехабилитация на съоръжението и не са премахнати причините за появата на повърхностните дефекти. Извършена е само подмяна на повърхностния асфалтобетонен слой по цялата дължина на булеварда, на парапета на моста и частична подмяна на еластичната ограда. Строител на обекта е общинската фирма „Пътища и съоръжения”.
При направеното обследване на бул. „Брюксел” е констатирано, че тежкото състояние на съоръжението се е получило от несъвършенство в системата за отводняване на пътното платно и тротоарите. Вследствие на системни наводнения, както и под въздействието на соли и други вещества по цялата дължина на платното и тротоарните конзоли бетоновото покритие е нарушено, армировката е оголена и корозирала, нарушено е сцеплението на корнизните елементи с основата. Открити са и компрометирани дилатационни фуги. Разрушеният предпазен бетон води до деформиране на асфалтобетонната настилка и образуване на неравности, пукнатини и дупки.
През август 2008 г. Столичната община избира между пет компании изпълнител на цялостния ремонт на бул. „Брюксел”. В търга участват „Главболгарстрой”, „Мостстрой”, австрийската „Алпине бау”, испанската „Сиес България” и „Консорциум Брюксел”, в който влизат „Пътконсулт 2000” и „Три ес”.
"Дневник":
Иначе като че ли никого вече не изненадва отсъствието на ясни приоритети, нови механизми и изобщо идеи за решаване проблемите на София. Кметът Борисов, на когото в известен смисъл би трябвало да се гледа като на президент/премиер на едва двумилионна държава, колкото наброява София, изобщо не се появи пред общинарите да защити финансовите разчети за новата, а и да обясни защо са усвоени под една трета от парите за ремонт на улици, ново осветление и паркове за старата година.
Не се чуха и представители на БСП и НДСВ, сякаш 1 млрд. лева се оказват твърде малко да ги развълнуват.
Само след 6 месеца ще има парламентарни избори и ако ГЕРБ и нейният лидер се канят така да управляват и държавата, по-добре още сега да се обяви, че и на "Московска" 33, и на "Дондуков" 1 има една и съща болест - управление на ръба на цинизма, без идеи и визия.
Публикуване на коментар