Препечатваме този материал поради значението му за темата "популизЪма на Бойко Борисов":
Популизъм в действие - Бойко Борисов и паяците
Ще ви обясня защо тази новина от “Сега” е популизъм:
Столицата без паяци след 18,30 часа
Кметът Борисов намали работното време на специализираната техника заради жалби на граждани
Двойните стандарти при вдигането на паркирани автомобили в София спечелиха на паяците 3 часа по-кратък работен ден. Заради оплаквания на граждани кметът Бойко Борисов разпореди техниката да работи до 18,30 часа, а след този час да дежурят само две коли.Досега паяците работеха до 21,30 часа. Те са длъжни да отстраняват всички автомобили, паркирани в нарушение в синя зона, както и превозните средства, които създават опасност или правят невъзможно преминаването на други участници в движението. Сега работното време на техниката се изравнява именно с това на “Синя зона”, която важи от 8,30 до 18,30 часа.
Причината за промяната са постъпили множество оплаквания от граждани за вдигнати коли след 18,30 часа, които не представляват опасност за движението и не затрудняват трафика, обясниха от общината. Това на практика означава, че служителите на “Паркинги и гаражи” са вдигали автомобили със съмнително основание.“Няма логика след този час колите да са толкова много, при положение че ограниченията за синя зона не важат и работата пада”, обясни зам.-кметът Велизар Стоилов. Според него това няма да създаде проблем с утежняване на транспортната обстановка заради неправилно паркирани автомобили.
Паяците са прословути с избирателния си подход към нарушителите. В столицата от принудително преместване на автомобили са застраховани дори цели улици, приютили подходящи ведомства или частни лица. В същото време синята зона, която те контролират, постоянно се разраства. Това е и едно от дружествата на столицата с най-големите приходи. Печалбата за миналата година на “Паркинги и гаражи” стигна 1,325 млн. лв. - около 1/6 от общата печалба на всички дружества на общината. Тази година приходите вероятно отново ще са по-високи покрай разрастването на синята зона. Очаква се след изборите отново да се постави въпросът и за въвеждане на годишни такси за водачите с местожителство в рамките на зоните.
Популизъм е, защото кметът всъщност не премахва паяците, а само ги ограничава - на два броя. На повечето знаци “паркирането забранено” е добавен и времеви диапазон, в който важи тази забрана. Той е обикновено от 8.30 - 21.30. Следователно който и да паркира, ще е в нарушение. Може да не му вдигнат колата с паяк, а да му сложат “скоба”. И ефектът ще е същият.Популизъм е, защото кметът би трябвало да знае добре от времето, когато беше главен секретар, т.е. на работа в МВР, което ръководи катаджиите, че актовете, наложени за неправилно паркиране не могат да издържат обжалване в съда и биват отменяни от Софийския районен съд, обикновено в едно заседание.Описал съм случая още през 2004 г. в онлайн разговор в същия вестник “Сега”:
КАТ бяха осъдени по всички правила на родното право.
Първо “Паркинги и гаражи” (на Антон Маринов) ми вдигнаха колата. След това КАТ ми написаха акт. Аз го обжалвах първо пред КАТ, но не ми махнаха глобата. Заведох дело в СРС и там доказахме, че колата е била паркирана правилно, че КАТ са написали акт с фалшифициран протокол към него. КАТ не обжалваха навреме и решението влезе в сила. Т.е. вече нямам акт за това нарушение. Сега сме завели дело срещу “Паркинги и гаражи” за нанесени морални щети, като ще ги осъдим и тях въз основа на предишното решение, защото ПиГ вдигат колите по указания на КАТ. Сетне те ще съдят КАТ и ще си вземат парите от тях. Съветвам всеки да се бори до дупка с идиотските норми, наложени от кмета.
Последното изречение е било за Софиянски, но е валидно и за Борисов. Всеки акт може да бъде обжалван и ще бъде отменен, защото катаджията, който ви вдига колата и онзи, който ви пише акта… не е един и същ. А акт не може да се пише по доклад на старшината, който се вози в машината - просто така е устроен законът. И дано по-скоро да се усетят повече хора и да си заведат дела - първо за нарушените им права, после за нанесените им морални и материални вреди.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Защо е създаден този блог
Прочетете повече за Бойко Борисов тук. Някои от неговите официално регистрирани в "Държавен вестник" съдружници: Румен Николов ("Пашата"), член на СД на "Интербулпред" АД; Алексей Петров, съдружник в "Будоинвест" ООД, съучредител и член на управителните тела на застрахователните дружества "Аполо и Болкан", ЗК "Спартак" и ЗКА "Левски Спартак"; убитият Тодор Толев, съдружник в Ти Би Ай - 97"...
Кои сме ние
Някои от авторите в този блог са избрали да публикуват материали с имената си, а други - с псевдоними. Към 15-и август 2007 г. тук пишат 6 души. През 2014 г. съставът ни намаля - някои са в чужбина, други се отказаха, но ние търсим автори (вижте горе вдясно).
Няма коментари:
Публикуване на коментар