Росен Плевнелиев: За съжаление дори автомагистрала „Тракия” не може да обедини всички българи
15 Декември 2010
„Със съжаление констатирам, че дори една Магистрала „Тракия” не може да обедини всички българи, специално партиите на България, тогава, когато правителството дава всичко от себе си. Тогава, когато имаме уверението от представители на Европейската комисия, че апликационната форма на „Тракия” е на финалната права. Тогава, когато ние сме ускорили строителството, синята коалиция произвежда скандали, интриги и изкривява обективни факти, информация, които са им дадени”. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев по време на днешното правителствено заседание.
„Това, което наистина аз продължавам да не мога да разбера, след като в петък на парламентарната проверка съм дал справка от 38 страници, на която пише, че са възнаграждения от първия до последния човек, от първата до последната длъжност, цифра по цифра, точка по точка, за целия период от 1 януари до 30 октомври 2010 година така, както те са поискали, тези цифри за 10 месеца ги обявяват, че са на месец…!? Вече трудно мога да проявя разбиране.”, допълни пред премиера Бойко Борисов и министрите г-н Плевнелиев.
Прилагаме пълния текст на коментарите по темата:
Точка 43
Проект на Постановление за изменение и допълнение на Правилника за структурата, дейността и организацията на работа на Агенция „Пътна инфраструктура”, приет с Постановление № 295 на Министерския съвет от 2009 г.
РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ: Уважаеми господин премиер, уважаеми колеги, позволете едно малко встъпление, защото със съжаление констатирам, че дори една Магистрала „Тракия” не може да обедини всички българи, специално партиите на България, тогава, когато правителството дава всичко от себе си. Тогава, когато имаме уверението от представители на Европейската комисия, че апликационната форма на „Тракия” е на финалната права. Тогава, когато ние сме ускорили строителството, синята коалиция произвежда скандали, интриги и изкривява обективни факти, информация, които са им дадени.
Това, което наистина аз продължавам да не мога да разбера, след като в петък на парламентарната проверка съм дал справка от 38 страници, на която пише, че са възнаграждения от първия до последния човек, от първата до последната длъжност, цифра по цифра, точка по точка, за целия период от 1 януари до 30 октомври 2010 година така, както те са поискали, тези цифри за 10 месеца ги обявяват, че са на месец…!? Вече трудно мога да проявя разбиране. Тогава, когато Пътната агенция е намалила с 600 човека персонала си и е изплатила над 1 милион лева обезщетения на хора, които наистина са освободени – жива кръв, и те го показват пред медиите като платени бонуси…!? Нямам думи, трудно разбирам, няма как, чисто човешки съм дълбоко впечатлен.
Искам да споделя с вас, че Пътната агенция изцяло е в бюджета си. Последните 10 години тя винаги е била на минус 200 до 300 милиона лева, винаги е подписвала договори, да се чудите кога и как ще бъдат платени. В края на миналата година беше на минус 287 милиона лева, сега ще бъде до стотинката точна. В бюджета за премии, за ДМС Пътната агенция е ниско платена. Средната заплата на тези 1 600 човека, които останаха е 560 лева. В централната администрация, в която работят под 300 човека средната заплата е 820 лева. Хора, които трябва да управляват милиарди…!?
Бонусите бяха обявени, а всъщност това са обезщетения. Максималният бонус е на председател на Управителния съвет на Пътната агенция, който има заплата 1 500 лева, за 10 месеца по справката, целият парламент я видя, са му платени 9 000 лева бонус, те ги обявяват на месец!? И обявяват, че някакви хора в Пътната агенция си раздават заплати по 10 000 лева на месец. На това отгоре го прехвърлят към пенсиите на хората. Те казват, че в момента, в който българите не увеличават пенсиите си, плащат по 9 000 лева. Такава манипулация през живота си не бях виждал.
БОЙКО БОРИСОВ: Ще видите много повече манипулации, Плевнелиев.
А когато бяха валежите и стояха по 24 часа на пътя за Кресна…?! Ако е частник, дали ще иска допълнителни средства?!
РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ: Искам да ви уверя, господин премиер, колеги, че правим всичко възможно апликационната форма да бъде одобрена на „Тракия” и това, което виждам е, че всъщност това е атака срещу „Тракия”, това са внушения…
БОЙКО БОРИСОВ: Плевнелиев, извинявай, че те прекъсвам, но да обясня на колегите.
Представяте ли си какво е за другите политически партии, които само са виждали в сърцето си, в сънищата си, в мечтите си, имали са възможност да я направят и сега, когато минават и гледат стотици километри вече на чакъл магистрала…!? Ами това предизвиква жив ужас. Така че те са готови да кажат всичко.
Моята молба към теб и към Дончев е, изпълнявайте, спазвайте стриктно указанията на Брюксел, действайте с европейския комисар, с дирекциите там. На 15 януари президентът на Европейската инвестиционна банка ще бъде в София, ще направим среща при мен, ще поканя поне 5-6 министри – всички, които имат програми, свързани с Европейската инвестиционна банка – това е банката на Европейския съюз. Утре ще го докладвам и на президента Барозу, тъй като в тази посока имаме разговор от месец с него. Ще ни предоставят експерти по „Струма”. До тогава, Дянков, да подготвим споразумение за кофинансирането на „Струма”.
Ами те ще изпаднат в истерия, когато разберат, че напролет ще почнем първите два лота и по „Струма”. Защото за населението от София до Петрич - това е Дупница, Благоевград, надолу Симитли, Сандански, Кресна, Петрич, да имат магистрала това означава живот. Това означава че от София до Солун ще се ходи за два часа, особено влезем ли и в Шенгенското пространство, да няма граница, даже и по-малко би могло да бъде – 133 километра с европейско финансиране.
Като мине конкурсът и направим копките за двата лота на Магистрала „Марица”, сега в събота като пуснем на три нива естакада на Перник, ами представяте ли си ние да сме в тяхното положение и да гледате какво правят, това, което вие не сте свършили или сте си мечтали да свършите!? Ами като минат по моста „Брюксел”, който още от времето на Софиянски го правят!? Има огромна разлика. Ами като минеш по Южната дъга и с „ужас” видиш как се строи в момента, и до „Младост”, това е много тежко, това е изключително тежко, пази Боже, както се казва, да си в тяхното положение. Това е по-лошо да си там на апарата, който пуснахме днес с Константинов. Ами като пуснем и „Люлин”…!? Ами сега като завърши проекта на Фандъкова за този голям мост от над „Борис ІІІ” до АОНСУ горе…!? И сиреч, като тръгнеш по Южната дъга и излизаш на колелото горе на „Люлин” и от „Люлин” тръгваш по Магистрала „Люлин” и целите квартали „Владая” се отърват от този убийствен трафик…!? Ами те вече имотите в пъти са скочили на тези хора, защото знаят, че е въпрос на дни, на месец, на два, разбира се че в снега не можем да асфалтираме, иначе щяхме да асфалтираме и днес. Но са чакали 20 години, а ние им казваме, че имат да чакат 2 месеца или 1 месец, или 20 дни. Ами тези от Бургас, когато е първа копка на кръговото на Бургас. На лято, като минават хората транзит за Южното Черноморие по естакада…!? Вие не можете да си представите… Ами Бяла и Русе – това, което направихме. Ами ако не бяхме го направили, този ТИР онзи ден щеше да отиде в реката да има пак жертви.
Аз ги разбирам, вие защо се дразните?! Разбирам ги напълно, това за тях е ужасяващо. Аз не им се сърдя, защото това е разбираемо, макар че аз, може би от всички пороци, нямам само този, наречен завист. И когато се касае за нещо, което е хубаво за България не бих се …. Ами Спортната зала, за която бяха най-против…!? Нейков, като минават сега и гледат каква красавица е. Ами като светне догодина и почнат там състезания след състезания и да се пълни с хиляди хора, които са мечтали да гледат подобни срещи или първенства. Ами концерти – ние нямаме една зала да направим концерт, виждате, къде ли не ги правят по разни стадиончета. Как да не им е мъчно?! И като гледат министър Константинов, всеки ден, през ден открива апарати, които ги няма в Европа. Ами как да не ги е яд?! Нали там отиват пациенти и утре като ги преглеждат ще кажат – ей, тези ми спасиха живота. А за нормалните хора е ясно, че е криза. Ясно е, че ако имаше останали пари в бюджета, надявам се в другата, в следващата година вече да имаме и за социално слабите повече, да дадем повече и за пенсии.
Но, за да получим пари, да изкараме пари като държава, ние трябва да направим тази инфраструктура, тя ще носи пари. Тези ТИР-ове, които ще минават по тези магистрали ще им взимаме такси, тези такси ще бъдат стотици, милиони и те ще отиват там. Ами когато проектите на Трайков стават – „Набуко”, „Южен поток” – всяка година то са такси, такси, такси. Едно е да подпишеш меморандум, друго е да подпишеш смесена компания, която да почне реално да прави проучванията и да почне да строи – това, което Трайков направи.
Ами като дойде президентът на Европейската инвестиционна банка и подпишем меморандум за кофинансиране и на „Струма”, как няма, това е много, това е ужасно…. Това, Плевнелиев, е ужасно нещо. Ами като завърши сега проектирането София-Ниш-Белград, за два часа и половина могат да дойдат от Белград да пият кафе в София и обратното – това са огромни потоци трафик. Ами Дунав мост 2 през 2012 година, Сашо Цветков като го пусне…!? За целия Видин и региона, какво ще кажем…?! Едните мечтаеха, другите го направиха. И хората ще почнат да избират.
Това е ужасно, и даже те са меки в атаките. Сигурно аз бих си измислил и нещо тежко и за теб. Аз не знам как са те пропуснали?! И то много тежко, ама такова, че аз да не си го повярвам дори, като го измисля.
Така че това не само не трябва да ви притеснява, то е разбираемо, човешко е. Това им е проблемът.
Приемаме точка 43.
Какво разбираме от нея?
1. Че "премиерът" е възприел невъзпитаното поведение на Симеон - да се обръща към хората на фамилно име и на "ти": "Плевнелиев, ще видиш..."?
2. Че Той си обяснява всичко с онези присъщи нему качества - например завист?
3. Че за Него политиката е да се строи непрекъснато, но неясно с какво качество, съдейки по наводнението на Неговата "южна дъга"?
Няма коментари:
Публикуване на коментар