08 юни 2009

Бойко и евро-изборите

Вчера приключиха изборите за ЕП. Едва 19 % от нашите читатели познаха резултатите. Интересен разговор се получи след края на изборния ден. ГЕРБ спечели с по-малко от 6 % преднина пред БСП. Ако изборите бяха за Народно събрание, в никаква конфигурация две партии или дори три партии трудно биха образували правителство. Но да си припомним какво каза снощи "кметът" Борисов:

Репортер: Въпросът е дали всъщност знаете в момента кои гласове са повече за вас – тези от селата, тези от градовете? Имате ли такава информация във вашия щаб?
Бойко Борисов: Гласовете от България, госпожо, са повече и сме победители, колкото и да не ви харесва това...Мисля, че оттук нататък ще започне промяна в страната. Защото тези 20 години не мога да кажа, че промяната е дошла...Аз никога не съм казвал в Чикаго, че българските пенсионери са лош човешки материал. Но това се въртя през медиите един месец. И за коалицията, която сме направили с г-н Костов също. При положение, че вие виждате – ние сме сами на тази маса, не сме в коалиция с никой...
Репортер: И третият ми въпрос е – готовите ли сте да поемете протегнатата ръка на Синята коалиция за някакви консултации, и то в близките дни? Благодаря ви.
Бойко Борисов: Ще започна отзад напред. Ние на Синята коалиция им предложихме още за изборите, които бяха за президент на България да направим коалиция, да участваме заедно с тях. Така че ние още тогава сме им протегнали ръка и никога не сме я прибирали.
Бойко Борисов: Разбира се, когато бях на дебата с премиера Станишев, аз така го завърших: влизането в еврозоната, европейските фондове, енергийните проекти, енергиен център на Балканите. Аз и тогава му казах в кои посоки бихме могли и нашите евродепутати, с всички български в ЕП би трябвало там да няма действително политическа окраска. Всички трябва да се борят за този интерес на България. Така че аз съм го заявил. Но нито едно от тези неща не беше поето, точно обратното: върнаха ми Вълка в София, спряха финансирането на завода за битовите отпадъци, саботират е точната дума и мога да изброя още куп неща. Така че за съжаление протегнатата ръка или подкрепа, за която питате, не беше поета, а беше отблъсната и то по най-груб начин. Бях ясен.
Репортер: Аз ще ви върна малко към европейската проблематика. В-к „Дума. Моят въпрос е: каква ще е първата ви инициатива, която ще предложите в новия мандат на ЕП, която да е в контекста на българския национален интерес, тъй като упреците към вас бяха основно в този аспект. Благодаря ви.
Бойко Борисов: От кого бяха упреците?
Репортер: Включително в чужда преса се появиха, че българският национален интерес просто не присъства, присъстват национални теми в ЕП.
Бойко Борисов: Аз изказвам съболезнования на вашия главен редактор, или, в смисъл, Ивелин Николов нали е там? Защото една сутрин ме нарече смешник, и искам да му кажа, че щом един смешник ги е набил така този път, му ги посвещавам, отговорът на този въпрос.

Какво разбираме от думите на "кмета"?
1. Че не е осъзнал противоречието в собствените си думи - първо казва, че няма коалиция с Костов, после казва, че има.
2. Че не е осъзнал и другото противоречие - бил казал на Станишев, че ще се борят заедно за национални каузи, но след това плаче, че по други, ненационални, каузи не го подкрепяли.
3. Че е отмъстителен и злобен, щом на въпроса от "Дума" отговаря с персонални нападки срещу главния им редактор за нещо, случило се преди година и половина.

Няма коментари:

Защо е създаден този блог

Прочетете повече за Бойко Борисов тук. Някои от неговите официално регистрирани в "Държавен вестник" съдружници: Румен Николов ("Пашата"), член на СД на "Интербулпред" АД; Алексей Петров, съдружник в "Будоинвест" ООД, съучредител и член на управителните тела на застрахователните дружества "Аполо и Болкан", ЗК "Спартак" и ЗКА "Левски Спартак"; убитият Тодор Толев, съдружник в Ти Би Ай - 97"...

Кои сме ние

Някои от авторите в този блог са избрали да публикуват материали с имената си, а други - с псевдоними. Към 15-и август 2007 г. тук пишат 6 души. През 2014 г. съставът ни намаля - някои са в чужбина, други се отказаха, но ние търсим автори (вижте горе вдясно).