15 август 2008

Бойко Борисов и поетите на България

Бойко Борисов е дал интервю за Фрогнюз. Интервюто е пълно с бисери, сякаш излезли от кандидат-студенстки изпит по литература и история. Вижте избрани моменти:


Борисов:...И сега да минете по „Витошка” ще видите колко много кафенета, цветя и настроение има. Прилагаме цяла програма за озеленяване...
Поетът:
"Бяла, спретната къщурка,
две липи отпред.
Тука майчина милувка
сетих най-напред.

Тука, под липите стари
не веднъж играх;
тука с весели другари
скачах и се смях... "



Борисов: ...Само суходолци да са търпеливи още една година. Защото, повтарям, са много дълги технологичните срокове, които законът изисква – за обявяване на конкурс, за протичане на конкурс, за обжалване на конкурс, за избор на нов. След това има оценка за въздействието върху околната среда. Изключително тежки процедури. За съжаление правителството не се съгласи да промени само една точка, едно редче в закона за екология, което и Брюксел препоръча... Тогава вече заводът можеше да се вижда, а ние да сме подали документи и да чакаме узаконяване...

Поетът:
"Завод. Над него облаци от дим.
Народът прост, животът - тежък, скучен. -
Живот без маска и без грим -
озъбено, свирепо куче."


Борисов: ...Какво значи ремонти? Та ние подменяме всичко - сваля се целия асфалт, мантинели, маркировка, канализация, контактната мрежа на тролеи, трамваи. Всъщност това са едни чисто нови булеварди – „Сливница”, 8 декември” и „Пушкин”. Вярно е, че е много тежко за софиянци това неудобство, тъй като тези булеварди, откакто са направени, само се кърпят. Но все някой трябваше да подеме тази инициатива. Виждам, че преди мен никой не се бе нагърбил с това. И аз ще обера негативите, а надявам се после и позитивите от моята инициативност. После хората са доволни. Но, докато чакат в задръстването, псуват...

Поетът:
"— Хей, другарю, ти какво решил си с чука!
С тоя трясък и искри?
— Аз ли? Път ще се прокара, друже, тука,
нов път в тези канари!
"


Борисов:...А прави ли ви впечатление колко осветена е нощем София? Всички култови сгради, а те са над 200 – църкви, паметници на културата и др., са осветени. И това вече прави впечатление на гостите от чужбина...

Поетът:
"Ти целия скован от злоба си,
о шумен и разблуден град,
и твойте електрични глобуси
всуе тъй празнично блестят!
"
(забележка: явно за Борисов е важно да впечатли "гостите от чужбина". Софиянци - ДГД?)


Борисов: ...Проблемът можеше да се разреши лесно – само с една точка в закона за реституцията – когато върнатият имот попадне в детска градина, спортна площадка, зелена площ и т. н., собственикът да се обезпечи или с пари, или с алтернативна площ. Много е просто, но никой не го е помислил. Може би, за да се осигурят бъдещи далавери...

Поетът:
Уважаеми читатели, давайте предложения!


Борисов: ... (въпрос към него: Имате ли нови идеи за транспорт в София? Примерно трамвай на скеле върху Перловската река?) ...Разбира се, че сме отворени за нови идеи... Ако стане добре, догодина ще направим поне още 10 нови неща в София. И тогава ще бъде поставена основата и за транспортни скелета върху реката и за много други смели проекти...

Поетът:
"Ах, летете, ескадрони! В устрема ви милиони
погледи са приковани със надежда и любов.
"
(забележка: ще направят и летящи трамваи, като в книгата на Джани Родари "Атомино")

7 коментара:

Анонимен каза...

Уважаеми Скарамуш,
Да запълним липсващия поетичен коментар с вече публикуваната в блога компилация
КЛАСИЦИТЕ (Обществото на мъртвите поети) за “явлението” бойко борисов. Поетичните им прозрения наистина са безсмъртни.

По Радой Ралин
Аз съм пратен на земята
да покълвам с класовете.
Аз съм знаме на борбата,
аз съм ритъм в стиховете.

Аз в потоците бълбукам,
аз в росата заран трепкам,
аз със розата се пукам,
аз дарак съм – вълна чепкам.

Аз затворите разбивам,
аз съм сърпа за жетваря,
аз съм гума, аз изтривам,
аз съм захар за сладкаря.

Аз съм мачтата в простора,
ново слово аз ще кажа.
Аз съм... аз съм асансьора,
ще изкача пет етажа.

Аз сам квас! И аз ще втасам,
с хляб народа ще нахраня.
Аз съм, аз съм, аз съм, аз съм,
бинт и йод за всяка рана.

Аз съм слънчевото зайче,
Аз съм въздуха, що дишате...

- Хайде, ти си БеБорисов,
ние ще лепим афишите...

* * *
Радой Ралин

ГЕРОЙ НА НАШЕТО ВРЕМЕ

По дълг служебен вредом се намесва,
харесва, не харесва, афоресва
и може с вещина да обобщава
въпросите, които не познава.

* * *
Пенчо Славейков,
из “Епитафии”, (10)

Три години той наред
беше в столицата кмет,
и да тури всичко в ред
и навреме да сколаса,

претършува най-напред
столичната пълна каса:
и прибра я в своя джоб
.......................................

* * *
Чичо Стоян
(Стоян М. Попов)

Все за нещо ще намери
да се начумери:
ту му млякото горещо,
ту пък друго нещо

* * *
По Христо Радевски

Ти прав си и когато съгрешиш дори

* * *

Христо Радевски и
”фреските Борисангелушеви”

МАГАРЕШКА КРИТИКА
(откъс, но в контекста)

....................
Но ето най-подире става
и дългоухото магаре
и произнася реч такава:
“Съдворци, съоборци и другари,
аз искам да изтъкна най-напред,
че конят ми е първи братовчед,
че нас ни свързва дружба от детинство.
Но чуждо съм на всякаква лъжа,
затуй не мога да се въздържа
да не изтъкна неговото свинство.
На коня знам и зъбите му аз
и според мене
днес неговото – коньово -.стоене
помежду нас
компрометира нашия морал и дисциплина.
...................
Така не може!
Затуй предлагам нашето събрание
да му наложи
за назидание
сурово наказание!”

Така говорил дългоухият герой.
Събранието с “факти” слисал
и всички свои магарии той
на коня щедро напреписал.

* * *

Уйлям Шекспир, “Хамлет”
Второ действие, втора сцена
Хамлет
Думи, думи, думи.

* * *
Жан дьо Лафонтен
(Цитатът е по памет.
Не помня името на преводача)

В родилни мъки планина една
надала вик и писък чак до бога.
Мнозина се притекли в тревога –
помислили, че тази планина
с град като Париж ще надари света.
Родила мишка тя.

* * *

По Христо Ботев
(Това ви чака!)

Пари, пари, пари! – рекъл едно време Наполеон и зяпнал
беше да глътне цял свят.
Пари, пари, пари! – дума нашият Бойчо Борисов и е зяпнал да
глътне цялата власт.

* * *

По Ярослав Хашек, “Швейк”

- И какво направихме? Едно голямо лайно.

* * *

(Гай Светоний за Калигула,
по – късно девиз на Чезаре Борджия.)

Aut Caesar, aut nihil

* * *
И един жив поет.....

По Красимир Машев

За родния Бойчо Борисов
ако някой ме попита,
отговарям, че от трици
не се меси бяла пита.

Анонимен каза...

Цитат от Frog News:
"Столичният кмет ......смята, че поведението му към Иван Костов е било груба грешка от негова страна."
Столичният кмет или лидерът на герб "смята", когато става дума за друга политическа партия?
За кой ли път,както биха казали шопите,б.б.се измята като букова дъска на слънце.

Анонимен каза...

Фрогнюз:
-Какво научихте от няколкото си срещи с кмета на Москва Юрий Лужков?
Б.б.
-По принцип той е много интересен като събеседник и може само да му се завижда. Защото бюджетът на Москва в момента е 49 милиарда долара. И за разлика от Станишев, премиерът на Русия - Путин или Медведев, независимо кой е, знае, че в света се казва по-често Москва, а не Русия. Както е Брюксел, а не Белгия. Но дано и Станишев узрее за тези изводи, а не да се държи като опозиция.

Сигурно мечтата на кмета е по света да се казва по-често Борисофия отколкото София. А Москва или името на съответната столица се използва просто като синоним на името на държавата.
Както винаги б.б.не отгаваря на въпроса, а си рецитира известния монолог.Какво ли може да научи един генерал борисов от някакъв си петмандатен кмет (мер)на многомилионен полис.
А по въпроса за спорния данък, който и в Русия се разпределя строго по цялата страна за издръжка на делегираните от държавата дейности, Лужков каза, че се е договорил с правителството преизпълнението на данъка да се дели фифти-фифти. Така и Москва, и държавата са заинтересовани от развитие на бизнеса и повишаване приходите от данъка и събираемостта му. Да сте чули подобно предложение от б.б.

Анонимен каза...

Фрогнюз:
-Какво научихте от няколкото си срещи с кмета на Москва Юрий Лужков?
Б.б.
-По принцип той е много интересен като събеседник и може само да му се завижда. Защото бюджетът на Москва в момента е 49 милиарда долара. И за разлика от Станишев, премиерът на Русия - Путин или Медведев, независимо кой е, знае, че в света се казва по-често Москва, а не Русия. Както е Брюксел, а не Белгия. Но дано и Станишев узрее за тези изводи, а не да се държи като опозиция.

Сигурно мечтата на кмета е по света да се казва по-често Борисофия отколкото София. А Москва или името на съответната столица се използва просто като синоним на името на държавата.
Както винаги б.б.не отгаваря на въпроса, а си рецитира известния монолог.Какво ли може да научи един генерал борисов от някакъв си петмандатен кмет (мер)на многомилионен полис.
А по въпроса за спорния данък, който и в Русия се разпределя строго по цялата страна за издръжка на делегираните от държавата дейности, Лужков каза, че се е договорил с правителството преизпълнението на данъка да се дели фифти-фифти. Така и Москва, и държавата са заинтересовани от развитие на бизнеса и повишаване приходите от данъка и събираемостта му. Да сте чули подобно предложение от б.б.

Анонимен каза...

"Интервюто" всъщност е известният монолог. Първо лице, единствено число.
Генералът, който се изживява като генералисимост, не научи етичното правило на истинския командир, генерал, водач, лидер - при поражение казва "аз загубих битката",а при победа - "ние спечелихме боя".
Ние, бойко борисов,.......

Анонимен каза...

Boiko borisov javno ne znae, che kmetyt na Moskva ne se izbira, a se... naznachava! Pri tova ot Prezidenta; demek v nashia sluchaj shte e ot premiera. Dali Borisov e kadyren, za da byde naznachen ot premiera???

Анонимен каза...

Преди няколко дни в поредно "интервю" (при откриването на паметника на опълченците) кметът и лидер на герб за пореден път се изненадва, че премиерът може де е лидер на партия, а кметът (кметовете)- не.
Ясна е логиката на законодателя да забрани партийно лидерство на мажоритарно избираните длъжностни лица - президента и кмета (съответно в Конституцията и ЗМСМА).
Ако борисов не иска да нарушава Закона да внесе чрез своя "народен" представител Л.И. законопроект за изменение на ЗМСМА: кметът се назначава от премиера (в по-малките общини - евентуално от обласния управител) и може да е лидер на партия.
Защо приказливия кмет не запише в законодателната програма на личната си партия, че когато, недай Боже,вземе цялата власт тази законова промяна ще е сред приоритетните? Защото таза промяна е нужна само на б.б., а и не му е много потребна - за него Законът видно е врата у поле.

Защо е създаден този блог

Прочетете повече за Бойко Борисов тук. Някои от неговите официално регистрирани в "Държавен вестник" съдружници: Румен Николов ("Пашата"), член на СД на "Интербулпред" АД; Алексей Петров, съдружник в "Будоинвест" ООД, съучредител и член на управителните тела на застрахователните дружества "Аполо и Болкан", ЗК "Спартак" и ЗКА "Левски Спартак"; убитият Тодор Толев, съдружник в Ти Би Ай - 97"...

Кои сме ние

Някои от авторите в този блог са избрали да публикуват материали с имената си, а други - с псевдоними. Към 15-и август 2007 г. тук пишат 6 души. През 2014 г. съставът ни намаля - някои са в чужбина, други се отказаха, но ние търсим автори (вижте горе вдясно).